söndag, januari 28, 2007

Veckans Ernst

Dags att väcka detta fina inslag till liv igen. Det var planerat till jul men det var så mycket annat i mitt huvud då. Typ allt annat än Ernst Kirschsteiger. Inte så att han cirkulerar där nu heller. Äh...

"Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut ett färskt bröd ur ugnen."

Ytterligare en anledning till att börja baka kanske? Vad säger ni som håller på, stämmer det? Jag försöker inte peka ut någon särskild här men igår konstaterade en vän att hon gillar att experimentera med jäsningar och frön och grejer men att hon inte nödvändigtvis var sugen på att äta upp det. Jag kontrade med att jag mycket hellre äter bröd än att baka det. Det får gärna vara nybakat av någon annan. Smör, och kanske en ostskiva, på alldeles nybakat varmt bröd är så himla gott! Jag skyller på att jag inte har någon ugn. Det funkar för tillfället.

Trots detta dissade jag en frukost med utlovat nybakt bröd och våfflor imorse. Strax före klockan tio var jag bara inte tillräckligt kontaktbar. No way att jag var iform för att ta mig ur sängen, promenera i kylan och dessutom vara lagom social. Min förlust antar jag men det var rätt skönt under mitt täcke också, i flera timmar till.

Nu är jag hungrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig rätt rik när jag går och köper bröd som nån annan bakat ;)

Anonym sa...

hehe, jag är en liten husmor... du är välkommen en annan gång för bröd, det händer ju. men nu ska jag idiotplugga i tre dagar.

f.ö. om man råkar skriva blogg istället för blogspot så kommer man till ett hemskt fånigt ställe.