måndag, januari 22, 2007

Gnister

Stan är lika vacker idag och inte blir det vita gnistrande sämre av sol och Regina Spektor i öronen. Inte heller av promenadsällskap och en rejäl promenad. Igår var allt sådär luddigt snöigt ute och det var nästan så att man kunde tänka sig en faun under en och annan gatlykta. Narnia ni vet. Men nu dök det tack och lov inte upp någon sådan. Jag tyckte nog alltid att Mr. Tumnus eller vad han hette ändå var lite småäcklig.

Klockan är tre och jag har hunnit med en hel del idag. Det är nästan så att jag behöver en tupplur. Eller så kanske jag ska ta och inviga min lilla kaffebryggare. Det står trots allt en semla och väntar på mig i kylskåpet. Sedan måste jag ta itu med redigerandet jag skulle gjort igår. Och så har jag ju köpt en ny liten bok, för inte fullt lika lite pengar, som jag borde läsa i. Ojoj, nu känner jag värsta tröttattacken komma!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ahh, gud va gott med semlor! Fasen va jobbigt att jag maste baka sjalv om jag vill ha nagra har. Men det ska jag nog gora, nagon dag, om ett tag...

S. sa...

Det är ju ett tag kvar till fettisdagen så du har ju tid på dig! Under tiden kommer jag att bli fet på Folkes tiokronorssemlor.

Anonym sa...

semlor är gott! nu ska jag äntligen ta tag i dagens pluggande. var tog rutinerna vägen säger jag?

S. sa...

Jadu... Jag har inte kommit igång än heller. Och jag har varit påväg att laga mat nu några timmar.

Anonym sa...

Jag hade garna blivit fet pa 10-kronors semlor :)

S. sa...

Hahaha, lätt att säga när du sitter där du sitter!

Anonym sa...

:)