måndag, januari 29, 2007

Dagens citat

"Man får blanda guld och silver. Man får blanda rött och rosa. Tjocka tjejer får ha vita strumbyxor."

- Marit Bergman

Okej, jag erkänner...jag läste en modeblogg. Eller läsa är väl till att ta i, jag kollade på bilderna. Den bestod mest av bilder. Och så en intervju med Marit. Hon är skön. Oftast. Men vita strumpbyxor alltså, det ska mycket till innan det är snyggt överhuvudtaget! Jag får flashbacks till en gymnasielärare som jag ogillade. Hon hade marinblå lång byxkjol och till det vita strumpbyxor. Genom strumpbyxtyget såg man jättelånga mörka hårstrån. Det förstärkte bara mitt ogillande tror jag. Jag tycker absolut inte att folk måste raka benen men ja... Strumpbyxor är förresten ett svårt ord att skriva, jag måste anstränga mig för att inte missa p:et. Varje gång. Förövrigt hade Marit en jättefin lila klänning till snygga (mörka) strumPbyxor och höga snörda dojor på en av bilderna. Me like!

Bubblare. Från Seinfeld, nu i skrivande stund:

- Ouch! George, what are you doing?!
- Uhm...you know, pleasuring you!
[...]
- It feels like aliens poking my body!

HAHA! Nu ser jag att Marit-citatet jag kopierat in saknar ett p i strumpbyxor!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vita strumpbyxor är kalas! Särskilt tjocka! då vill man ju bara ha slejfskor och sammetsklänning till!

(nu blir det här nästan en modeblogg, haha! hädanefter ska jag bara kommentera sånt, typ mer veckans outfit snälla sandra!)

S. sa...

Jag ska träffa dig om tio minuter så du kan få se veckans outfit alldeles live. ;) Jag kan ge en hint om att jag är lite grinig för att mina nya leggings (i strumpbyxtyg, inte tajts för helvete) är lite smååå och att jag borde ha köpt den skitstora storleken istället. Morr.

S. sa...

Eller DAGENS mer kanske.

Anonym sa...

Haha, jag tycker du ska kora med veckans outfit, vafasen ska man halla pa att byta klader varenda dag for? ;)

For ovrigt ar vita strumpbyxor (alltsa nylon)valdigt mycket balett for mig och det ar ju inte sa kul (om man nu inte har hela balettutstryrseln vill saga :)

S. sa...

Mm vita "kalasbyxor" som det hette när man var liten kan väl gå för sig. Men nylon. Njaa. Speciellt inte om den är tunn så huden syns igenom.

Jag är mer nöjd med mina leggings nu måste jag säga. Även om jag för närvarande har turkosa strumpbyxor. Och klänning. Det ni. Ska strax byta ut det mot pyjamas dock, har bara inte bestämt vilken så jag kan inte delge er det. ;) Eventuellt blårandig gubbpyjamas... Eller nattlinne med regnbågsfärgade hjärtan. Prideigt värre. :P

;)

S. sa...

Och Emelie...sammetsklänning och vita strumpbyxor får mig att tänka på julfesterna med pappas jobb när jag var sisådär tre år. Sjömansklänning i svart sammet, vita strumpbyxor och svarta lackskor... (Och festis i trekantig tetra, kokobollsrulle, partyhatt och godispåse när man gick hem.)

Anonym sa...

och hade man inte lackskor hade man kinaskor :)

S. sa...

Precis! När man hade blivit lite för stor för lackskor. :) När jag var fem och sjöng "Det lilla ljus jag har" med kyrkans barntimmar. Då hade jag rosa klänning med små blå blommor och kantband i blå sammet, vita strumpbyxor (!) och blåa kinaskor. Så tjusigt så! Och mystisk kortklippt frisyr. :P