onsdag, januari 24, 2007

Dagens höjdpunkter

1. Varje dag den här veckan har jag känt ett stort behov av att ta en tupplur när jag kommit hem. Nu har det inte riktigt blivit så men idag, när jag dessutom var uppe ännu tidigare imorse och var borta längre, behövde jag verkligen det. Jag släckte taklampan och den gula lampan i fönstret vid sängen. Tände istället ljusslingan i samma fönster. Bäddade sängen och la mig på den bland kuddarna. Drog min röda filt med hjärtan på över mig och somnade. Och sov så skönt! Vilken njutning. När jag vaknade var jag såklart både småfrusen, hungrig och kissnödig. Dessutom hade jag slagit av TVn på knappen, jag som hade tänkt väcka mig med den. Men det gjorde inte så mycket, för det var en så skön och välbehövlig tupplur. Det är nog läge att ta ner stora varma yllefilten ur garderoben. Den är röd, vit och grårandig och från 50-talet. Hur varm somhelst.

2. Fröken T. fick ju ta emot det där P3-priset somsagt. Och nu visades det på TV. Först uppträdde hon och sen fick hon pris. Det var en sån fröjd att se henne bli sådär glad och rörd, så uppriktigt glad. Jag satt här och fånlog.

Det är dom små sakerna som gör det, eller hur var det?

En annan liten sak som inträffade idag var att jag fick mig en konkret och tydlig påminnelse om hur heteronormativt vårt samhälle är. Inte så att jag blev förvånad eller så, och inte så att det var något dramatiskt. Jag rättade till det hela och så var det inget mer med det. Men ändå, det störde mig.

Nu ska jag dricka lite te och så är det typ både konståkning, Seinfeld och Scrubs på TV samtidigt. Jag är inte van utbudet så jag vet inte riktigt hur jag ska tackla det, haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det skulle kanske vara värt att ta upp tv:n från källaren bara för konståkningens skull. I love it!

S. sa...

Fram med den bara!