lördag, januari 06, 2007

Stockholmsnatt

Jag sitter här och skriver och lyssnar på webradio. Hörde en låt från 2001 som fick mig att tänka på en kväll 2002. Det var en ljum septemberkväll i närheten av platsen där videon för låten jag nyss hörde spelades in. Jag och en vän skulle se artisten ifråga. Jag hade vunnit biljetter till en exklusiv liten spelning. Den första av de två omtalade. Jag hade blå jeans och röda skor. Svart tröja och svart mössa som det var lite för varmt för. Så jag kanske inte hade den på mig? Jeansjacka hade jag, och en svart sjal. Kanske hade jag min hemmatryckta Ani-tröja på mig? Men den syndes inte för jag tog aldrig av mig den långärmade. Det var höst i luften, såndär tidig skön höst. Vi var så coola. För ett ögonblick.

Det är så längesedan.

När tog mitt liv paus? Eller egentligen kanske det inte alls har det. Om jag tänker efter.

Några rader från en annan låt och en annan artist:

I hope that someones gonna call
And tell me this night is over
'Cause I wanna start living my life
Before I get much older

Inga kommentarer: