onsdag, januari 03, 2007

Flashback

Igår hörde (såg, det var en video på nätet) jag en låt som jag inte tänkte på att jag hört förut. Men jag kände så väl igen den och kom ihåg var jag hade hört den. Det säger liksom bara pang när det blir sådär och så får man någon mer eller mindre obskyr känsla av var man befann sig. Jag fick den där låten på ett band. Kanske har jag fått den spelad för mig. Regina Spektor - Us.

Igår blev mitt hår kortare. Inte kort, men kortare. På vissa ställen mer än på andra. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det men jag tror att det är bra.

Jag måste verkligen skriva klart mitt examensarbete nu och jag har sån jävla ångest över det. Jag vet ju precis vad som ska skrivas men det går ju bara inte! Eller det går jävligt långsamt i alla fall. Skit.

Jag undrar hur det här året kommer att bli. När jag tänker tillbaka på det om ett år, vad kommer jag att tänka då? Vad kommer jag att ha gjort och vad kommer jag att ha upplevt? Jag har inte en jävla aning om hur hösten blir. På gott och ont. Jag vill ha en förändring men samtidigt tycker jag att det är lite läskigt med förändringar tror jag. Jag är långsam i vändningarna i vissa fall och jag har separationsångest. För att inte tala om att jag är nostalgisk och sentimental. Det kommer inte att leda mig nån jävla vart.

Inga kommentarer: