tisdag, januari 02, 2007

Utfyllnad

FÖR 10 ÅR SEN,
1. Hade jag precis fyllt 17.
2. Hade jag jullov.
3. Var jag smal.
4. Läste jag Jonas Gardell.

FÖR 5 ÅR SEN,
1. Hade jag min studiemässigt jävligaste termin framför mig.
2. Bodde jag fortfarande i korridor.
3. Spenderade jag många timmar på Lassechatten.
4. Dejtade jag en skåning.

FÖR 3 ÅR SEN,
1. Började jag gå ner i vikt.
2. Tränade jag på Friskis.
3. Pluggade jag lite allt möjligt.
4. Hade jag precis fått stipendiepengar.

FÖR 1 ÅR SEN,
1. Slet jag på Posten de här dagarna.
2. Hade jag en katt att gosa med.
3. Hade jag någon annan att gosa med också. Längtade.
4. Var mitt liv rörigt men ändå mest trevligt.

FÖR 2 MÅNADER SEN,
1. Hade jag ingen alls att gosa med.
2. Gjorde jag praktik.
3. Längtade jag efter att se Ternheim.
4. Var det stundvis väldigt tungt.

IGÅR,
1. Blev det nytt år.
2. Skrev jag lite uppsats.
3. Såg jag Monsters Inc.
4. Snöade det.

IDAG,
1. Har jag klippt mig.
2. Gick jag en sväng på stan inkl. bibblan.
3. Vill jag kramas.
4. Fick jag en försenad födelsedagspresent.

IMORGON,
1. Ska jag skriva uppsats.
2. Vill jag helst göra något annat.
3. Tänker jag ta sovmorgon.
4. Blir förmodligen en lika spännande dag som denna.

Inga kommentarer: