tisdag, januari 09, 2007

Bara logiskt

Inatt när jag inte kunde/ville/vågade/förmådde mig att sova så hade jag säkert tio, eller i alla fall fem, olika potentiella blogginlägg snurrande runt i huvudet. Ganska bra faktiskt. Och så vaknar jag på tok för sent, så trött att jag mår illa och så obekväm med min stressiga situation att jag mer eller mindre missar att äta frukost. Då, då skriver jag ett osammanhängande babblande om sociologisk metodik. "Fan ta mig, jag är underbar" som det stod på en ganska ful och för liten Jonas Gardell-tröja jag köpte en gång i tiden. Nej, inte den gröna. Den stod det "Shut up and suck" på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet ju vad jag tycker om metod just nu, eller om metodkurser i alla fall. Men ändå, det är ju viktigt. Och en grej som sociologen missar och som andra institutioner är bättre på är att få metoden att hänga ihop med teorin. Det finns ju så många olika varianter, och det viktigaste är ju att man hittar en som funkar med det man gör. Metoden ska ju vara ett redskap inte en sysselsättning i sig.

S. sa...

Jo jag tänkte lite på dig faktiskt. Och ja, metodkurserna där måste bli bättre. Och från C-nivå måste dom göra det mer begripligt och koppla ihop det mer, precis som du skriver.