tisdag, januari 23, 2007

Tisdag

Tisdagar är rent generellt ganska trista dagar och har aldrig hört till mina favoritdagar. Den här tisdagen verkar i och för sig inte bli lika dålig som förra tisdagen, och det är ju alltid nåt! Den här tisdagen bjuder på ännumer gnistrande vinterväder med sol. Lite väl kallt kanske med -11 imorse men jaja.

De fina tulpanerna jag fick av mamma och pappa i fredags börjar vissna. Jag måste städa. Jag måste tvätta. Jag måste plugga. Jag måste nog sova...

Apropå kylan. En av kvällstidningarna (kanske båda, vad vet jag?) smäller upp rubriker om köldrekord. En sådan rubrik borde handla om temperaturer neråt -25-30-grader minst tycker jag. Det är ju inte så konstigt att det är kallast nu på hela vintern eftersom det varit så jävla varmt innan. Omslag visst, men ingen drastisk kyla. Nötter.

Rubriker är ju alltid intressanta. Förra veckan sas det att Mona och "matriarkatet" tog över och att "mansväldet" nu var "störtat" inom socialdemokraterna. Ursäkta? Mona har blivit nominerad. Hon och två andra kvinnor råkar befinna sig i partitoppen. Jag hoppas att de inte på fullaste allvar tror att patriarkatet, och även då de patriarkala strukturerna inom arbetarpartiet, inte är starkare än så. Rubrikerna är töntiga.

Hillary har sagt ja också. "I'm in!" Good for you! säger jag. Bra för USA. Bra för världen.

Jag ser framemot Feministiskt forum i Stockholm nästa helg. Ska bli skoj!

Jag har massa fler TV-kanaler nu så igår råkade jag se på en del program jag inte sett på år och dar. Den där vedervärdiga serien "7th Heaven" till exempel. Den var om möjligt ännu vedervärdigare och alla kidsen hade ju blivit jättestora och gift sig och skilt sig och blivit präster och fan vet allt. Lillungen som inte har någon somhelst likhet med resten av familjen hade typ blivit tonåring. Very strange. Såg ett avsnitt av "Vänner" också. Så jävla tråkigt. Jag hade för mig att det var roligt. Det hände absolut ingenting. Och så såg de skitgamla ut jämfört med hur jag kom ihåg dem. Och konstigt solbrända. Antingen har de förhandlat in gratis solarier i sin äckligt bisarra lön eller så var det första avsnittet efter sommaren. Fast det spelades väl in i Kalifornien och där har jag hört att solen alltid skiner.

Den här tiden på dagen kan, om man är hemma, kännas som ett vacuum. Jag blir rastlös och uttråkad men har varken ork eller lust för att ta itu med allt det där jag borde ta itu med. Måste nog ta en liten tupplur för att ladda upp. Nattsömnen är ju inte direkt åtta timmar nuförtiden.

Nu ringde S. Jag ska korrläsa ett utkast av hennes C-uppsats. Vad bra, då slipper jag göra det jag ska med mitt eget jobb. Måste nog ladda med lite potatissoppa först dock känner jag. Den blev god trots att jag inte hade några buljongtärningar faktiskt.

Inga kommentarer: