måndag, december 06, 2010

Dag 6: Min dag

Jag ville verkligen inte ha måndag idag, jag ville bara fortsätta sova. Släpade mig upp så sent som möjligt och cyklade iväg i snömodden. Snömodd är det värsta, näst blankis, att cykla på. Avverkade två lektioner på närmsta jobbet. Eleverna var pratiga, tekniken strulade och jag blev på dåligt humör. Andra lektionen var dock lite bättre än första. Mitt tilltag att rita upp första världskriget som en mindmap på tavlan visade sig ganska lyckat.

Kastade mig sedan ut i snömodden igen och hann bli rejält irriterad på snömodden och den på sina håll högst bristfälliga snöröjningen. Kom till jobb nummer två och lånade pengar av Madde till lunch eftersom jag saknade både kontanter och matkuponger. Fisk och skarpsås. Det fick mig i alla fall på lite bra humör. Snackade med Madde och en annan kollega ett tag innan det var dags för lektion. Eleverna var spårlöst försvunna men efter en kvart visade det sist att de suttit utanför fel klassrum... Vi ägnade oss åt massmedier. Lite bilder, lite genomgång, lite film. Det funkade rätt bra. Det återstår att se hur morgonlektionen på fredag funkar efter att de varit bortresta två dagar.

Jobbade lite mer och sladdade hemåt i modden vid femsnåret. Handlade och var rätt effektiv, så pass effektiv att jag slapp känna att jag ville döda folk. Kom hem, grejade lite. Nu äter jag fil till middag. Det blir ett par mackor också. Ska försöka hålla mig vaken. Ska nog ta itu med disken också innan den går ut själv.

Måndag alltså.

Inga kommentarer: