torsdag, december 16, 2010

Dag 15: Mina drömmar

Jag vet inte om någon märkte det men jag hann inte blogga igår. Drömmar, vad har jag att säga om det? Jag tänkte ta det lite bokstavligt. Mer specifikt tänkte jag på stressdrömmar.

För inte så längesedan drömde jag två nätter i rad att jag var och stressade på flygplatser. I den första drömmen låg flygplatsen i ett sandtag och en elev hade orsakat försening för både henne och mig. Vi hörde runt hela sandgropen i en bil för att hitta rätt plan. De lyfte nere från botten på sandtaget, vissa från kanterna. Det var omöjligt att hitta rätt. Vi försökte gena genom skogen men det gick inte så bra ändå. Min elev var inte sån himla bra bilförare heller.

Natten efter var jag inne på flygplatsen och den här gången tillsammans med en kompis. Nu var det hennes fel att vi var sena och inte hittade. Vi sprang runt över hela flygplatsen, upp och ner för rulltrappor och i kö till olika informations- och incheckningsdiskar.

Den roligaste stressdrömmen jag hört talas om var en före detta kollega till mig, lätt pedantisk, som drömde att hennes ex kom hem till henne och åt knäckebröd i hennes säng.

Inga kommentarer: