fredag, december 31, 2010

Dag 22: Det här upprör mig

Ojojoj, det som upprör mig skulle kunna fylla en hel bok! Jag skulle kunna dela upp upprördheten i kategorier som Världens orättvisor, Idioter och Puckon. De täcker rätt mycket, basic stuff liksom. Sedan tillkommer sådant som vatten i skorna och Murphy's law.

Idag har jag blivit upprörd på puckon i trafiken, som kör som galningar och parkerar som om de vore ensamma i världen, och på puckon i affärer som kör vagnar och trängs precis som ovan nämnda puckon i trafiken.

Det som provocerar mig mest är nog idiotiska åsikter och uttryckande av dem. Sverigedemokrater, moderater, antifeminister och sånt mög. Människor som har en vidrig människosyn och som är arroganta när de vädrar sina åsikter. Konflikträdda människor och människor som vänder mig ryggen i en diskussion kan också göra mig vansinnig. Väldigt arbetsgivriga arbetsgivare upprör mig också.

Igår blev jag upprörd över Sarkozy på TV.

Det finns alltid något att bli upprörd över, mer eller mindre. Jag har dock blivit bättre på att välja mina strider.

Inga kommentarer: