tisdag, december 14, 2010

Dag 14: Vad hade jag på mig idag?

Dagens tema kan ju tyckas väldigt likt ett tema som var för några dagar sedan. Jag antar att nyanserna ligger i frågetecknet.

Ibland frågar jag mig själv verkligen vad jag har på mig. Trötta morgnar när man inte hunnit tänka igenom vilka kläder som ska på. Det är då jag kan komma i storprickiga strumpor som inte syntes i vinterskorna men väl i de skor jag har på mig inne på jobbet. Till dessa storprickiga strumpor i svart, vitt och rött hade jag häromdagen en svart och vinröd randig klänning. Det kan också vara en sådan dag jag frågar mig varför jag har på mig den där bruna t-shirten som hade små hål redan för längesedan och som jag inte borde ha utanför de här hemmets fyra väggar. Ibland är det den där urringningen som jag måste komma ihåg att inte luta mig fram för mycket i, eller för den del lägga armarna i kors alltför mycket. Bara för att det är onödigt liksom.

De där omatchade, lite trasiga eller skrynkliga kläderna är det faktiskt bara att rycka på axlarna åt. Eller kanske till och med gilla det faktum att det blev lite halvtokigt. Bottennoteringen såhär långt är ändå måndagsexemplaret till kjol som föll sönder i bitar på avslutningen i våras. Men det ordnade sig det med med en häftapparat och en lunchpromenad i reklamationens tecken.

Idag har jag haft svart manchesterkjol, ljungfärgade strumpbyxor, svart långärmad top och svart lång kofta.

Häpp!

Inga kommentarer: