tisdag, februari 20, 2007

Solsken

Let the sunshine in.

Solen värmer faktiskt idag, de stunder den är framme. Man känner verkligen det, det är inte bara inbillning nu. Härligt! Däremot mindre härligt att det fortsätter att snöa. Jag är less nu. Men...hellre några grader kallt än slaskvarning.

Imorse vaknade jag i samma ögonblick som jag borde ha infunnit mig i en föreläsningssal, precis på minuten. Fascinerande. Jag beslutade mig för att vara duktig och klädde på mig och traskade dit. Svepte in genom dörren endast 25 minuter sen. Föreläsningen var intressant också. Nu är jag astrött, och tvättar. Massor. Sedan ska jag iväg och boxa lite på L. Eller ja, förhoppningsvis inte henne.

För övrigt förstår jag inte riktigt kvällstidningarnas hysteri kring Britneys hår, eller avsaknad av hår. Eller på ett sätt kan jag förstå det, men samtidigt inte. Omfattningen av utrymmet det får är pinsamt, och upprördheten likaså. Det är ungefär som att hon gjort det värsta möjliga och nu är det bara en fråga om när hon knarkar ihjäl sig. Själv tyckte jag att det såg ganska snyggt ut, men kan inte påstå att jag bryr mig sådär överdrivet mycket om vilken frisyr hon har.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst ar det fantastiskt hur glad man kan bli av lite sol. Inte for att vi har det sarskilt slaskigt och kallt har, men det ar ju anda Kalifornsk vinter, men i helgen var det drygt 20 grader och sol, sa otroligt skont!

Anonym sa...

Brittans hår ja... herre j-lar.

S. sa...

Linda> Åh vad skönt! Här har det varit kallt idag. Typ -4,5 imorse men nu är det nånstans under -11! Brr. Men ja fint med sol! Och hellre lite kallt (men inte 11...) än slaskigt trist som igår.

jansson> mm...

Anonym sa...

Du vet var jag finns, det ar bara att komma om du behover tina lite.