söndag, februari 25, 2007

Pluspoäng

Jag har sett tre av de filmer som är oscarsnominerade för bästa utländska film. Pans labyrint, Efter bröllopet och De andras liv. Jag kände mig himla kulturell när jag insåg det! Bestämde mig genast för att det var värt pluspoäng. Dubbelcheckade med min vän (ex-)biokassörskan som bekräftade att man definitivt får pluspoäng då.

Helgen som sådan kan också få lite pluspoäng. I fredags blev jag bjuden på middag och sedan hamnade jag på temafest i feministiskt kollektiv. En och annan intressant utstyrsel där ja. Igår blev jag bjuden på mat igen, denna gång våffellunch hos Em. Väldans trevligt! På kvällen vankades det fest igen. Denna gång i en korridor. Det var inte direkt igår jag var på korridorsfest faktiskt! Eller jo, nu var det ju precis det... Men ni fattar! Rödvin, Maud Lindström, Strula med Siri, Tori Amos, R.E.M. och lite allt möjligt, trevliga diskussioner, ostbollar och yogite framåt nattkröken.

Idag gör jag inte mycket. Kollat lite på tv, hängt vid datorn, lyssnat på Ani-skiva jag inte lyssnat på på hundra år. Försökt samla lite krafter för att ta itu med hemmet och livet. Nu till exempel ska jag ta och äta. Äta bör man, annars dör man. (Äta gör man, ändå dör man, som min vän dietisten alltid brukar lägga till.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det ar pluspoang. Pans labyrint fick ju en hel del. Fredrik och jag tippade vinnare i de olika kategorierna, gick val sadar ;) Hade nog inte trott att the Departed skulle fa sa manga.

S. sa...

Aha, men den har dom ju gjort mycket reklam för så den verkar vara rätt hajpad. Då har säkert akademiledamöterna fått sitt också...

Anonym sa...

Kanske kan man tänka att han får en oscar nu för alla han inte har fått förut. Om man ska vara krass.

Anonym sa...

Jo, det var nog en Oscar for lang och trogen tjanst. Och visst, den var ju inte dalig.

Anonym sa...

då förtjänar jag också pluspoäng eftersom jag tvingade med dig på två av dom...