fredag, februari 23, 2007

En månad

En månad har gått sedan jag tog min examen. En månad och några dagar. En månad och ytterligare några dagar sedan jag gav mitt yttersta för att kunna genomföra ett ventileringsseminarum trots att jag helst inte ville lämna sängen. Man klarar så mycket mer än man tror även när man passerat gränsen och nått insikten.

Den sista månaden har gått snabbt. Så säger jag nästan alltid, men den har faktiskt det. Men vad har jag fyllt den med, för det är väl inte bara tid som passerat? Jag har tillåtit mig att andas och jag har försökt vara stolt över det jag åstadkommit. Jag har försökt ladda om batterierna, både för att inte stypa och för att fixa examen nummer två. Inte alltid så lätt, vilket också lett till nya erfarenheter.

Jag har varit på ett par underbart bra konserter i fint sällskap. Det har blivit flera vändor till Stockholm. Jag har köpt fina skivor jag njutit av. Ser framemot kommande konserter också, Regina Spektor står närmast på tur. Jag har börjat ta tag i träningen igen. Jag har börjat (jag sa börjat) sortera mina pappershögar så smått. Pappershögarna som varit ganska orörda i två år. Böcker, jag har läst böcker! Började komma igång med det i höstas igen och försöker hålla det.

En del luncher, fikor, middagar och öl med fina vänner har det blivit. Det kan dock aldrig bli för mycket sådant! En fest har jag hunnit med också. Rödvin har det blivit en del också. Det är bra. Just det, jag var flytthjälp en sväng också. Dessutom har jag fått ordning på min digitalbox och ser lite mer på tv. Ny, bättre begagnad, dator har jag också så det är lätt att bli fastklistrad vid den. En del intressanta konversationer har förts via den också, både med gamla vänner, nya bekanta och allt däremellan. Jag har utväxlat några långa mail med min kusin och jag tror att vi nu kanske lagt grunden för den relation vi aldrig riktigt haft. Det är bra. Jag har inte så gott om kusiner och jag tror faktiskt att jag behöver henne lite.

Sist men inte minst har jag kommit igång med en uppsatsidé och jag har börjat läsa en ny liten kurs i ett nytt ämne. Föreläsningarna är intressanta och jag har en pm-idé på g. Smolket i bägaren är väl att jag inte kan förmå mig att komma igång med läsandet. Jag har inte ro att sitta still och koncentrera mig. När jag väl gör det selektivläser ögonen och tar inte in all text. Tenta om en månad...

Fan, när jag ser tillbaka på den sista månaden så har jag ju gjort en hel del trots allt! Och det har blivit ljusare. Dagarna blir längre.

Musik just nu: Stefan Sundström - Häst på Ekerö (Får mig att tänka på en häst på Ekerö som jag hejade på en gång.)

Inga kommentarer: