fredag, februari 09, 2007

Norrland

Jag sitter här och lyssnar på Säkert! och dricker trocadero. En kompis berättade igår att hon skulle flytta till Östersund. En annan kompis säger att hon eventuellt skulle kunna tänka sig att bo där. Vad norrländskt det blev! Eller egentligen mer jämtländskt faktiskt. Annika Norlin sjunger inte på "norrländska". Jag pratar inte som henne. Jag kan säga ordentliga breda ö:n, sundsvallsön. Men skönt att höra lite breda l och djupare sche-ljud på skiva. Mm. Trocaderon då? Jo den gillar väl en och annan norrlänning annat än jämtar. Och kanske annat löst folk också, men jag tror att norrlandsdominansen är stor. Snart ska jag kolla på Let's Dance. Nä, programmet är inte bra, men som jag sagt är en barndomsgranne till mig med. Ann Lähdet. Och uppenbarligen har inte Lasse Brandeby varit tillräckligt dålig än för att dom ska åka ut.


Detta är inte Jämtland. Dock Norrland.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vackra Alnö! Glömmer hela tiden att jag inte längre har mitt barndomshem på denna underbara plats...

S. sa...

Förstår att det måste vara konstigt. Men barndomen är ju kvar ändå. Alla minnen. Och Alnö. Klen tröst kanske, men ändå.

S. sa...

Och på bilden ser man fastlandet, ifall nån undrar.

Anonym sa...

Ja, den där röken kommer inte från Alnö :)

S. sa...

Thank god! ;) Den luktar ju ända till Alnö ibland. Men bara ibland faktiskt. Ganska sällan. I omslaget till Kents Hagnesta Hill ser till och med Östrand vackert ut dock.

Anonym sa...

Ååh, vilken fin bild!

Anonym sa...

- Nej till bron! :)

S. sa...

Är Jansson höjdrädd eller?