måndag, februari 19, 2007

Ordning

Börjar få lite ordning på mitt PM nu. Det som ska in imorgon. Jag har ju kommit på den briljanta idén att bygga vidare på mitt examensarbete så mycket finns ju där redan. Återvinning is the shit! Lite mer preciserade frågeställningar, en snabbkoll på tänkta källor, lite mer funderande kring metoden och så ska det väl vara nästan klart. Ja just det, en tidsplan också...min starka sida.

Jag har lust att lägga mig och läsa en bok men klockan börjar bli lite väl mycket för det. Varför komma in i något slags andra andning vid den här tiden? Jag avskyr hur det är finare att vara morgonpigg och duktigt lägga sig senast klockan elva och hur folk ser ner på en, eller åtminstone ruskar på huvudet, för att man inte fungerar som dem. Som att man vore helt förtappad. Jävla Luther. Jävla bondesamhälle. Ja jävla industrisamhälle också förresten. Därmed inte sagt att jag njuter av att vara uppe till tre titt som tätt. Men vad gör man när man inte riktigt får någon ro i kroppen? Eller när man råkar bli inspirerad av nåt framåt nattkröken?

Hm, jag vill någon annanstans ibland men jag vet inte var jag vill!

Nu måste jag, via syfte och frågeställningar, bege mig mot sängen.

Gonatt.

1 kommentar:

emelie sa...

återvinning is the shit, jag kunde inte ha sagt det bättre själv. ny måndag nu, ny vecka, skön känsla av att den här kan rimligtvis inte bli värre än den förra.