lördag, februari 17, 2007

Middag & melodifestival

Det är vad jag tänkt ägna mig åt snart. Och lite TP också. Förhoppningsvis. Jag är barnsligt förtjust i TP. Även om sportfrågorna och naturvetenskapsfrågorna ger mig lite mindervärdeskomplex, hehe.

Idag sov jag bort ovanligt mycket av min dag. Var riktigt arg på mig själv när jag vaknade. Eller först vaknade jag i hyfsad tid, av ett sms med ett TV-tips. Kollade sen på Ramsby & Hederos på TV när de framförde den sanslöst vackra Hon går nu. Sedan somnade jag om, och sov som en liten gris i flera timmar. Jag som till och med hade gjort en lista på allt jag skulle göra idag. Vad tjänar det till? De enda grejerna som är avprickade är de jag faktiskt gjorde inatt innan jag gick och la mig. Jag var trött när jag gick och la mig. Läste lite i DNs bostadsbilaga. Efter en stund flöt texten ihop så jag la ifrån mig den. Och tog upp en bok istället! Nämen var inte det smart så säg? Sen blev klockan helt plötsligt något den absolut inte borde ha varit. Jag hade i alla fall disciplin nog att inte läsa ut boken. Hm.

Igårmorse när jag vaknade läste jag ut en bok dock, från pärm till pärm. NU, imorgon! av Annika Thor. Den var bra och passade att sträckläsa.

Nä, dags att bädda sängen, hinka lite kaffe och svida om.

Vi höres!

Inga kommentarer: