tisdag, augusti 12, 2008

Som man bäddar...

Vuxenpoäng får man när man har två täcken i sängen och båda täckena har likadana påslakan, eller hur? Det är första gången det hänt sedan jag flyttade till den här lägenheten och blev med dubbelsäng. Må vara att påslakanen är från 70-talet och att jag tog dom från mina föräldrar, men ändå! Dom är randiga i vitt, rött och typ orangerött (svår att avgöra riktigt hehe) och gör sig väldigt bra ihop med mitt lila lakan, mina nya röda örngottsfynd samt mina gitarrörngott. Det händer att jag vaknar på diagonalen i ett hav av täcken och örgott. Det är ganska mysigt. Och det gäller väl att njuta så länge det varar. Rätt som det är är jag tillbaka i 120-sängen misstänker jag. Inte för att det är nåt fel på den, men ändå.

Hm...vuxenpoäng var det. Jag vet inte om det här inlägget andas vuxenpoäng direkt. "Gitarrörngott" till exempel...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, vad är ett "Gitarrörngott"? Finns bild?

S. sa...

På Designtorget finns fina örgott med en gitarr på. Finns med två olika gitarrmodeller. Och så finns dom i flera färger. Kostar ju en slant men dom är snygga! Tyvärr fanns dom inte på Designtorgets hemsida och det gick inte att hitta nåt annat på nätet heller när jag sökte på designerns namn, Katarina Thorstensson. Du får gå på Designtorget och kolla! Dom brukar alltid ha dom och det brukar fyllas på med olika färger eftersom, så man kan kolla in lite då och då om man inte hittar nån färg man vill ha på en gång. Nu låter det som att jag har femton stycken men jag har två. Och ett är lite trasigt. ;)

Anonym sa...

Tjena!

Det är jag som är Katarina Thorstensson. Ville bara hälsa att jag faktiskt precis fått igång en liten e-butik, där finns bilder.
Titta gärna in! www.finagrejer.se Ledsen förrexten att ditt örngott gått sönder, de brukar funka men ibland så händer det ju....