lördag, augusti 09, 2008

Flygfän

Jag fick göra en paus i tidigare inlägg för att ta hand om en riktigt stor mal. Jag tycker dom är skitäckliga och försöker undvika att titta på dom. Vägrar att ha kvar dylika äckel inne så det är ju bara att påbörja jakten. Släcka lampor, vänta tills att dom lugnar ner sig och sen fram med ett glas och ett papper eller nåt att göra en liten fälla av och sen släppa ut dom. Den här var väldigt intresserad av min glödlampsformade kökslampa och varje gång jag ser dom där äckliga insekterna tänker jag på följande rader:

and there's this moth outside my kitchen door
she's bonkers for that bare bulb
flying round in circles
bashing in her exoskull

and out in the woods she navigates fine by the moon
but get her around a light bulb and she's doomed


- Ani DiFranco (Evolve)

Inga kommentarer: