lördag, augusti 30, 2008

*host*

Det må se lite tråktöntigt ut med "kjolskydd" på hojen (kanhända praktiskt dock) och den där grejen med att cykelkorgen sitter fast i navet med stag har jag aldrig varit så förtjust i, rent estetiskt, men jag gillar mitt nyförvärv mucho! Styret, speciellt handtagen, är kanon. Sadeln är det bra svikt i även om den är lite hårdare än på tidigare cyklar. Den är röd och fin och den är min min min!

Jag är förkyld men förkylningen verkar ha ett snabbt förlopp. Jag har precis gått in i hoststadiet faktiskt. Alltså borde skiten vara över snart.

Nu ska jag hitta på något att sysselsätta mig med, typ gå och köpa godis eller nåt. Jag hade ett filmsällskap här men han drog vidare på en fest för en stund sen. Vi såg Little Miss Sunshine. Jag har sett den förut men den tål att ses om. Jag köpte en så fin dubbel-dvd för ett tag sen med både den filmen och Juno (som jag inte hade sett). Little Miss Sunshine är så fin och dom är så rubbade allihop. När Dwayne inser att han är färgblind och inte kan bli pilot gör det så ont i hjärtat. En av de bästa scenerna i filmen.

Det känns lite som att jag rör mig i slowmotion idag, lite smått zombieaktigt. Veckans trötthet kommer efter liksom, och så med lite snor i skallen liksom. Eller är det kanske bara som jag hört att scientologerna säger, att hjärnan bara är en stötdämpare och inte så mycket mer. Inte undra på att det känns luddigt där emellanåt då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa! Den är underbar. Är du sugen på att läsa Proust nu? ;-)

S. sa...

"Jag läser aldrig Proust igen för slutet gör för ont i mig..." ;) Skämt åsido, man kanske borde läsa lite Proust och Nietzsche för att kanske få ännu ett perspektiv på filmen. :P Har ju sett den förut men det var ett tag sen. Vi konstaterade igår att man nog missar lite passningar. Förhoppningsvis liksom.