fredag, juli 25, 2008

Sommar!

Livet är vackert ibland. Nog för att jag i skrivande stund håller på att rinna bort helt då solen nått till köksfönstret och det därmed är lite terrariekänsla där jag sitter, men vädret är underbart! Trots den stundvisa känslan av överhettning är det helt fantastiskt då det är varmt och skönt även i skuggan eller när det är mörkt. Inatt tror jag det var kring arton grader. Lovely! Ikväll ska jag nog parkera mig på balkongen med lite tända ljus. Nåt ska man väl kunna hitta på att sysselsätta sig med.

Tidigare idag satte jag mig i det som då var balkongens skuggiga hörn. Det är också den del som jag refererar till som "cykelverkstan". Detta på grund av Limpans renoveringsprojekt. I vilket fall somhelst var det rätt njutbart att sitta där med benen i solen och resten av kroppen i skuggan läsandes DN med en kaffekopp i handen. Jag vände blicken uppåt och konstaterade att himlen var helt jävla jätteblå. Jag är badsugen som få men det får man väl göra nåt åt nån annan dag. Det är liksom ett för stort projekt att dra igång här utan sällskap.

Nu ska min mage strax få sig lite sushi!

Inga kommentarer: