torsdag, juli 17, 2008

Onsdag

Jag otrivs lite med tillvaron emellanåt och skrev nåt jag faktiskt inte riktigt kände för att dela med mig av så länge. Det var lite för naket och depressivt helt enkelt. Livet är väl lite bättre idag även om jag inte direkt är hög på livet. Jag ser förbannat trött ut och är ganska trött också.

Var dock in till stan ett par timmar för en trivsam fika på trivsamt ställe. Trivsamt sällskap också: S. och H. och sedan även H:s syster M. Jag hade ju egentligen inte tänkt göra reklam men det nyöppnade Barista i Sundsvall (det mittemot Knaust) är skittrevligt med olika mysiga soffor och stolar att krypa upp i. Lite som kuddrummet på dagis och jag fick lite dåligt samvete över att jag hade skorna på mig i vår soffa. Fina lokaler och betydligt mysigare än motsvarande kafé i Uppsala som ser ut som ett lagomtrist galleriafik som blivit barnvagnshak. Det kostar att fika där, men så är mycket av grejerna ekologiska och rättvisemärkta. Jag käkade en macka, på surdegsbröd med dinkel, med krämig mögelost (jag som är väldigt tveksam till mögelost gillade den), fikonmarmelad, valnötter och sallad. Gott! Det finns ju andra tråkställen där man får betala nästan lika mycket för en skittrist macka dessutom.

Gick en kort sväng på stan sen och köpte en present till mamma som fyller år imorrn. (Jag har höga förhoppningar på jordgubbstårta). Sen skjutsade jag hem S. till radhusidyllen (Det är ett roligt ord.) innan jag styrde hem till ön.

Nu ska jag söka ett jobb. Håll tummarna!

Inga kommentarer: