tisdag, juli 15, 2008

Loppisfynd

Idag har jag loppisfyndat lite. Eller secondhandaffärfyndat i alla fall. För ynka 55 pix fick jag mig två fulsnygga sjuttiotalspinaler i keramik. En vas och ett askfat (tror jag). Det fina med vasen, förutom att det var halva priset på den, är att jag redan har ett askfat av precis samma sort. Det askfatet har jag lite plektrum och prylar i. Tänkte nu att gitarrgrejerna kan få flytta till det nya askfatet och det gamla ska tillsammans med vasen få stå på hallbyrån. Jag har en hallmöbel i brunt och orange, och det finns en mörkbrun fondvägg där också. Värsta retrohallen! Hehe.

Jag hade inte räknat med att fynda nåt. Jag och morsan skulle dit med lite gamla kläder och passade på att kolla lite såklart. Rätt mycket skit man måste kolla igenom för att hitta pärlorna liksom. Såg ett par halvrisiga köksstolar, misstänkt extrembilliga, jag hade kunnat tänka mig att fixa till också om det inte vore för att jag bor trettio mil härifrån.

Bilden blev lite disig i det disiga kvällsljuset och jag hade lite bråttom och la inte märke till det förrän jag hade bilderna i datorn. Men det duger.

Coola va?

Inga kommentarer: