fredag, juli 04, 2008

Fredag på ön

Jag vaknade lite hrm...senare än tänkt idag. Jag vaknade fem i halv två. Inatt låg jag och läste en bok, Det fattas en tärning av Johanna Thydell, till tre och hann halva boken. Sedan sov jag väl okej men drömde massa skumma saker. Vaknade till vid elvasnåret och tänkte att det var läge att kliva upp men innan jag hade hunnit tänka klart tanken så hade jag somnat om. Mörkt, ganska svalt och tyst gjorde att klockan stod på 13.23 innan jag vaknade till liv. Då fick jag lite ångest och masade mig upp till köket och fixade lite frukost.

Sedan har jag mest hängt här hemma men även varit en tur till Birsta och till den närbelägna kyrkogården för att vattna på gammelmormors grav. Från mammons tempel tog jag mig hem utan större inköp. Jag köpte ansiktskräm och hudkräm på Apoteket och en sovmask (ni vet en sån man har för ögonen för att få mörkt) på Granit. Seriöst, jag har en mycket ljus lägenhet och är less på att sova dåligt när det är för ljust. Den masken ska jag använda många somrar framöver. Ja just ja, sen åt jag glass också. Lokalt producerad väldigt god mangosorbet (som var krämig och inte för isglassig) och så nån annan smak som var helt okej. Och nu har jag fått mig vin och middag också så nu är jag mätt. Trocadero har jag druckit också. Tyvärr insåg jag att jag inte druckit kaffe idag och nu är det ju på tok för sent.

Händelserik dag alltså...

Inga kommentarer: