onsdag, juli 16, 2008

En sån dag

En sån dag då man somnar vid tresnåret på natten för att sova relativt gott ända till halv sju då man vaknar av mensvärk som sedan håller en vaken framåt niosnåret trots en liten pillercocktail. Sen vaknade jag tio i ett. Lite senare på eftermiddagen la jag mig, iförd tunn klänning, i hammocken i solen på balkongen för att läsa. Det var fint. En stund, tills det blev mulet, kallt och började regna. Gick in och sysselsatte mig en stund. Fick för mig att kolla jobbmailen jag inte kollat sen jag åkte hemifrån. Självklart fanns det ett mail där från en upprörd fd. elev som hade synpunkter på betygssättningen. Det var väntat och det är inget kul. Nu är jag hungrig och ska äta lite rester av pizzan jag gjorde häromdan. Sen ska mamma och jag ta en tur runt ön.

Ja just det, jag hittade en rejäl spricka i gårdagens askkoppsfynd också. Fin är den ändå men jag brukar inte köpa grejer som inte är hela. Tyckte jag också att den lät lite konstigt...som att det vore en spricka i den, men jag såg ingen igår förrän inatt när jag undersökte det hela lite närmre. Får väl skylla mig själv...

Hm, nu skiner solen igen. Vågar jag gå ut tro? Känner mig lite som Rosa Pantern med det där lilla regnmolnet som förföljer honom så fort han kliver utanför dörren. Eller ja, inte riktigt kanske för det regnade på pantern även inomhus.

Jag vill ha mer sol och värme! Och jag har tråkigt idag.

Inga kommentarer: