lördag, juli 12, 2008

Denna dag

Här kommer lite osammanhängande uppdateringar från undertecknad:

Det spöregnar, det är skitkallt, jag är fortfarande mätt sen igår och det kliar på mina ögonlock. Om ett tag ska jag dock sticka näsan utanför dörren och åka in mot stan och träffa lite folk. Pitelena är i stan och huserar hos kusin med familj så jag ska dit och säga hej och titta på hus och litet barn.

Igår tittade jag på ett annat hus. Mina vänner S&D har blivit med radhus och jag var dit och käkade middag. H var också där. Huset var finfint och mysigt och det var kul att ses allihopa. Jag åt lite väl mycket mat tror jag, eftersom lite frukost idag gjorde att jag blev tvärmätt. Tror inte jag behövde så mycket påfyllning, haha.

Vad har jag mer gjort sen sist? Jo jag har åkt motorcykel med päronen. Nästan tjugo mil blev det. Vi drog iväg längs Indalsälven och upp till thailändska paviljongen i Ragunda. Kanonfin liten tripp. Sen har jag ju inte nämnt att jag fick mig lite livemusik förra veckan. Det var dags för den årliga stadsfestivalen och jag begav mig dit för att se Håkan och Timo Räisänen men såg även Hellacopters. Det var bra alltihop. Håkan var såklart fantastisk men en timme är lite i kortaste laget men så blir det ju på festivalspelning med sån tidig speltid som han hade. Passade även på att träffa min polare Ljudteknikern som var i stan för spelningen ifråga. Hann äta en hamburgare och få mig en öl också innan jag träffade mitt sällskap för kvällen: S&D och H och hennes bror. Innan Timo hade dom dock bangat allihopa och jag fick underhålla mig själv lite i väntan på hans konsert.

Nu ska jag göra en liten ansträngning denna segdag och dra mig in mot stan.

Jag som mest slölyssnat på radio på sistone tog mig i kragen och kopplade in iPoden till datorn och skruvade upp ljudet. Musiken för dagen har varit Flowers by Irene (Reklam! www.myspace.com/flowersbyirenemusic) och Håkans För sent för Edelweiss.

Inga kommentarer: