söndag, april 29, 2007

Slowmotion

Livet går i slowmotion här idag. Lätt bakis, lätt ågren. Sist från festen. Har jag aldrig vett att gå hem? Trevlig dag igår dock. Lunch hos E & J i radhusidyllen, mat och vin med Em och sen fest hos K & K. Jag blev lite full och rätt pratglad.

Jag höll på att skriva "ful" istället för "full". Det får mig att tänka på ett vykort som en kompis till mina föräldrar fick från ytterligare en kompis på den tid då det begav sig (70-talet). Där stod. "Hej! Jag är på Folkes hus och är litegrana ful." Nu var karln tydligen lite dyslektiker också, och inte bara litegrana ful så det blir lite lyteskomik kanske men jag tycker det är hur skönt somhelst.

Jag känner att jag börjar få upp tempot här nu. Det är bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha ful och full.. det ger ännu en dimension till The dead Kennedys låt "Too drunk to fuck"...

Anonym sa...

Jo, blanda den med Svullos hit så...