torsdag, april 05, 2007

Söka jobb del 1

En helt ny följetong gör sitt inträde i barfotabloggen den här natten. Dags för fröken barfota att börja söka jobb. Hur svårt ska det vara att hitta ett lagom trevligt SO-lärarjobb i en lagom trevlig alldeles vanlig kommunal högstadieskola? Svårt uppenbarligen. Några få halvintressanta jobb finns dock på ställen som Timrå, Motala, Strömstad och Eskilstuna. Yay... Man måste, eller JAG måste, skriva CV också. Vad ska jag skriva på den? "Jag har pluggat hela mitt liv och jobbat en del som brevbärare. Klart slut. Amen."?

Vad sägs om den här annars? "Vi söker en tillsvidare svensk lärare..." Måste man byta medborgarskap/etnicitet sedan? Är det okej om jag känner mig mer norsk/whatever längre fram?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lider med dig, hatar att söka jobb, det är ju så jäkla jobbigt.

Anonym sa...

jag satt och slet med ett cv och en ansökan häromkvällen i flera timmar. besvärligt är det, kan de inte bara fatta att man är så himla bra?

Anonym sa...

.. och nar man skrivit cv ska man skriva ett bra brev och sen ar det intervjun... ja, jag blir trott bara jag tanker pa det. Jag lar nog inte byta jobb an pa ett tag (om jag inte maste efter dagens utvecklingssamtal;) )

Anonym sa...

Brevet verkar svårast! Och intervjuer är skitläskiga. Men när det gäller mina tankar kring lärarjobbet känner jag ändå att jag vet vad jag snackar om... Jag vill att det ska komma ut mer jobb att söka! Typ andra jobb än halvårsvik i Motala...

Och tur då att det gick bra för dig på samtalet! ;)