söndag, april 01, 2007

Nytt

I förrgår citerade jag ju Winnerbäck och allt. Något jag faktiskt inte gör alltför ofta nuförtiden, oavsett vad ni tror. Senare besökte jag lite sidor på nätet där jag inte varit på ett tag och gjorde upptäckten att Winnerbäck själv nu kommenterat nästa skiva lite. Att det är skiva och förmodad turné på gång till hösten var inget nytt men nu kom lite info om innehållet. Oavsett hur bra Hovet är så låter det vettigt att ta en paus från dem för att inte fastna i samma gamla spår. Det är ju lite trist att låta som en alltför trött gubbrockare inte ens 32 år fyllda liksom. Nu är det tydligen ett rätt stort band på g i alla fall, med bland andra Johan Persson, och influenserna kommer tydligen från de östra delarna av Europa. Hela beskrivningen av skivan låter höstigt, vemodigt och lite tugnt. Låter som att det kan bli riktigt riktigt bra! Och blir det inte det, vilket jag har svårt att tro, så är det i alla fall bra med en artist som tar ut svängarna lite och provar på nya saker för att undvika att göra samma sak om och om igen. Det behöver väl inte vara nåt fel i det, men det kan bli tråkigt och låter inte riktigt kreativt.

Erkänn att ni grubblat er sömnlösa på när det kommer en ny platta och bara längtat efter att jag ska tjata lite om Winnerbäck, hehe.

Annars så släpps ju EPn...ja the one and only för tillfället liksom, Anna Ternheims EP, om en dryg vecka. Oh vad jag längtar! Samma dag släpps The Arks nya skiva också och det kan ju bli intressant. Sen är det lite grejer framöver som jag borde kolla upp lite. Som när Patti släpper sitt nya album egentligen. Och jag behöver beställa lite skivor känner jag. Som Regina Spektors skivor i original *host*.

Idag skriver jag faktiskt lite uppsats. Eller jag har i alla fall börjat se över den. Måste ha ett gäng sidor till imorgon och självklart är jag ute i sista minuten. Nu är det dock dags för en promenad! Lagom till solen har gått i moln ser jag. Va fan...

1 kommentar:

Matt sa...

"Fioler och banjo" fyfan vad härligt. Jag älskar Lasse.