onsdag, april 11, 2007

Psychotic Lovers

Jag är hemma igen, hemma hos mig själv i min lilla lägenhet. Solen lyser in på allt damm. Inte så farligt dammigt kanske, men tillräckligt illa. Dagen har bara flutit förbi. Anna har hållit mig sällskap. Om och om igen har hennes röst flugit ut ur högtalarna och in i mina öron. Lovers Dream & More Music For Psychotic Lovers. Fina grejer.

Inatt läste jag Bumps poesi av Björk Mirjamsdotter. Många fina ord från en tolvåring. Lite dyr bok javisst, men hon är tolv år, har släppt en diktsamling och har ont i själen. Då får det bli så. När jag var hemma bläddrade jag lite i en antologi med dikter om kärlek och annat som jag köpte när jag var sjutton. Jag fick en längtan efter att läsa lite Karin Boye. Kanske ska göra det sedan.

Nu ska jag gå ut i solen. Den petar mig i ögat nu och pikar mig för att jag suttit inne hela dagen. Inne med Anna och ett händelselöst internet som knappt ville sparka igång överhuvudtaget idag.

Inga kommentarer: