fredag, april 20, 2007

Blåst

Oftast gillar jag inte alls när det blåser. Det stormade inatt och jag blir orolig och kan inte sova när det viner kring knuten. Med tanke på att brandkåren precis var och satt fast stora plåtar som lossnat från huset mittemot mitt så finns det kanske en anledning att inte vara helt avslappnad när det blåser också.

Idag har jag ont i huvudet. Jag och den här dagen kom inte riktigt överens. Uttvingad på skogspromenad blev jag också, men det var ganska skönt. Min promenadpartner höll dock på att kvävas av pollen. "Det är väl inte så mycket pollen i skogen?" tänkte jag spontant. Tänkte inte på att det är ganska gott om björk i skogen. Sen fick jag spagetti och svampsås. Trattkantareller är lyx.

Men jag har fortfarande ont i huvudet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är fortfarande lite bitter över bristen på brandmän utanför fönstret. Vad är en brandbil utan massor med brandmän? Just det.. helt meningslös.. bara en massa buller.

Trattkantareller är i sanning lyx...

Anonym sa...

Det är lugnt. Du är ju inomhus, där ramlar det inga takplåtar. No worries mate....

Anonym sa...

äh trattisar är ju skogen full av om hösten, det är bara att fylla fickor påsar mössor och sen spara i tusen burkar.

det var så lite så säger jag. men

S. sa...

Julle> Du hade fem (5) brandmän och ett stycke vaktmästare utanför fönstret, vilka krav du har! ;) Å andra sidan såg dom inte ut att vara mycket att hänga i julgranen.

Mange> Men åh, tänk om dom kommer flygande in genom fönstret på mig? Även om det nu egentligen var mest blåsten i sig det handlade om.

Em> Finns alltid ett men... Du ska få ett recept av mig på världens godaste trattissoppa! :)

Anonym sa...

Var de 5?! Jag såg bara 2 och sen kände jag mig dum och gick och gömde mig i soffan igen...
De kanske stod bakom bilen eller nåt.. vaktmästarn bryr jag mig föga om.. ;)

S. sa...

Två i korgen och tre på backen, men dom kanske var skymda för dig. ;) Inte så mycket att ha dock av vad jag kunde se. ;)