måndag, april 02, 2007

Det tar sig

Jag har nu cirka fyra sidor uppsats! Det mesta är klipp-och-klistra och återvinning, men återvinning is the shit så det är bara bra. Jag har arbetat med texten och grejat och ser nu upprepningar jag inte sett innan och sådant. Klurat efter rapporter har jag gjort och även kollat upp ett par böcker. Jag skulle ha kunnat skriva mer men det var viktigare att jag fick maila ut det till dom som ska läsa. Känner mig lite nöjd faktiskt, även om jag borde ha haft urvalet klart, ett mer ordentligt formulerat syfte och preciserade frågeställningar. Men så är det ju alltid. Nu har jag kommit igång lite i alla fall!

Solen har gått ner nu och temperaturen verkar sjunka lite. Jag ska ta itu med lite såntdär skoj som att bära ut tidningar, diska, bädda sängen och så innan det är dags att möta min vän E. för lite nationskäk.

Hej och hå vad den här eftermiddagen gått snabbt! Och jag har hunnit lyssna på en blandskiva, Cardigans och Cat Power minsann.

6 kommentarer:

emelie sa...

med ett ego större än himlen blir jag ju först förfärad, har jag glömt bort att träffa sandra? sen inser jag möjligheten i att du skulle kunna känna någon annan vars namn börjar på e och att du faktiskt alltid brukar referera till mig som em på bloggen. sen fattar jag.

Matt sa...

Vad jag försökte få biljetter till Cat Power när hon var här sist. Jag ringde till Södra flera ggr och frågade om de fått tillbaka några biljetter. Men icke. Jag fick vara utan.

S. sa...

Emelie> hahaha, jag grubblade ett tag på vad jag skulle kalla henne eftersom hon sällan förekommer i bloggsammanhang, Erika. men jag tänkte nog inte så långt som att jag skulle kunna förvirra dig haha. Du får ju oftast i alla fall heta Em eller Emelie. :P och du kan nog lita på att jag skulle ringt ifall du hade glömt bort mig. men på tal om det skulle en fika imorrn inte sitta fel så jag får nog höra av mig till dig...

Matt> Vad surt... Jag vill verkligen se henne nästa gång hon kommer. Tror för övrigt att hon spelade på Lille Vega den kvällen jag såg Ani på Vega. Då hade jag ingen aning om vem hon var men jag tyckte namnet var lite skumt så jag la det på minnet. Knepigt att köra de två konserterna samtidigt dock, men men.

Anonym sa...

såg dig minsann smita in på snerkes igår men inte såg du mig inte... Satt tvärs över gatan på smålands.

Kul att det går framåt med uppsatsen!

Anonym sa...

Där ser man! Visst serru, var och finåt på Snerikes haha. Eller fint och fint men det var ju lite flådigare stuk på "puben" numera. Jag som precis funderade på hur det var med mig faktiskt. Framåt går det väl men jävligt sakta...

Anonym sa...

med DIG menar jag såklart...