tisdag, april 03, 2007

Påsk

Påsk ja. Jag borde boka min tågbiljett hem. Jag kommer att få betala för mycket för den nu. Mina föräldrar och min bror drar till fjällen en sväng så det känns en aning meningslöst att åka upp för tidigt. Hade hoppats på att träffa en del kompisar men det ska jag väl hinna ändå, och av nån anledning verkar sånt aldrig gå att bestämma ordentligt i god tid.

Jag är lite nervös för att åka hem. Sist jag var hemma var det januari och jag satt och skrev uppsats och mådde inte särskilt bra. Nu mår jag bättre men jag kommer fortfarande att sitta själv och skriva uppsats, dock inte samma. I höstas och vintras påmindes jag om sommaren när jag var hemma. Sommaren som liksom försvann. I höstas var jag dessutom hem för begravning en av gångerna.

För ett år sedan var det också påsk, såklart. Det var sista gången jag träffade vår katt, min älskade katt. Nu är det så tomt där hemma när man är hemma själv och det inte ens finns någon katt att snacka med och klappa på. Förra påsken var jag skitstressad över praktik och sådant och allt var inte jättebra. Men under väldigt lång tid spenderade jag alltid en hel del tid i telefonen när jag var hemma. Samtal och små meddelanden. Jag måste gå tillbaka över två år i tiden för att hamna någon annanstans, men det var ju ett helt annat liv fast platsen är precis densamma. Det är så märkligt.

Jag saknar den där mjuka vita pälsen. Tror jag drömde om den häromnatten. Såg en liknande katt, en kattunge, utanför fönstret för ett tag sedan och blev alldeles till mig.


Nu ska jag nog bege mig till biblioteket och låna en bok, så har man gjort nån nytta idag liksom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte hänga med till fjälls? Fjälluft ska vara bra har jag hört ;)

Anonym sa...

"Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen!" Jovisst... Men jag vill inte trängas med min familj i vår husvagn i typ fyra dar. Det är mest när man ska sova som det blir jävligt trångt, det är inte dimensionerat för fyra vuxna. Och så skulle jag behövt åka hem redan idag. Och segt att åka massa bil. Men dessutom verkar det som om dom inte kommer iväg nu för det ska tydligen bli värsta stormen i fjällen och då är det ju inte så mysigt...eller roligt.

Anonym sa...

Nä just det, glömde det där med husvagnen.