fredag, april 27, 2007

Et Bon

Tydligen har det diskuterats sex i tidningen Bon. Ett intellektuellt samtal skulle det vara tydligen. Gudrun Schyman, Martin Kellerman och Lasse Lindh var inblandade bland annat. Jag har läst bra kommentarer till det hela i både DN och Karolina Ramqvists blogg. Idag hittade jag via Em en länk till ytterligare en kommentar.

Läs den.

Jag läste och sedan kom jag fram till att jag nog inte kan lyssna på Lasse Lindh längre. Jag hoppades in i det sista på att det skulle vara en annan Lasse Lindh. Inte för att jag lyssnar på honom så förtvivlat mycket, utan för att han var så förtvivlat pinsam. Pinsam och äcklig. Sunkig. Jag konstaterade dock att jag kan fortsätta läsa Rocky med gott samvete. Kellermans kommentarer, eller avsaknad av kommentarer, till Lindh gör det så jävla uppenbart.

Jag säger som Em, det vore intressant att ha hört den där diskussionen på riktigt. Kanske även att ha läst den i sin helhet i Bon. Men jag har inte ett dugg lust att köpa Bon. Jag har gjort det en gång faktiskt. För en intervju jag var ute efter. En intervju som var omfattande men halvdålig och sjukt pretto. Snygga bilder dock.

1 kommentar:

Mar Yakar sa...

Undrar vilka drogar han tagit förr...