söndag, december 03, 2006

Kusin Vitamin

Jag har inte skrivit någon uppsats än men jag har däremot använt uppsatsskrivarvantarna ganska mycket. Jag sover i dem. Ganska ofta i alla fall. Ungefär lika ofta som jag behöver somna till Ternheims Naked versions II. Som vaggvisor. Inatt när jag somnat och musiken tagit slut så jag skulle ta ur lurarna så var det nåra som levde om utanför mitt fönster. Då blev det ju fel ju... Somnade i alla fall efter en stund. Idag vaknade jag av att grannens pudel höll på att skälla lungorna ur sig. Det ekar så fint ut i trapphuset.

Igår var jag till Stockholm. "Habermas" skulle julpyssla. Traditionsenligt. Först tog jag och K. en sväng på Street tillsammans med Hannapanna. På vägen dit funderade jag (somvanligt när jag är i de krokarna) över att jag borde höra av mig till min kusin nångång. Igår fyllde hon dessutom år och jag tänkte att jag måste komma ihåg att gratta henne. Jag har inte träffat henne på åtta år. Vem tror ni jag springer på i t-baneuppgången? Jag fick ropa efter henne och vi båda blev något paffa. Vi bytte några ord, jag grattade henne och fick två stora kramar. Nu kanske det inte blir lika svårt att se till att träffas... På Street köpte jag ett par julklappar och en snygg tröja åt mig själv. Den är svart och det är ett guldtryck med Frida Khalo på. Julpysslet var jättetrevligt! Minimalt med pyssel, mycket snack, maximalt med trevligt sällskap och så gott indiskt käk. Vi vann femtio spänn på en trisslott också. Ska smita iväg till Stockholm en sväng till inom kort.

På tal om det är det precis ett år sedan idag jag såg Fugees tror jag. Jävlar vad tiden går. Men jag tror jag ska lämna tankarna på det för idag. Försöka i alla fall. Det var spännande tider.

Kusiner Vitaminer

2 kommentarer:

Anonym sa...

sötnos, är du den lilla eller stora i rosa?

Anonym sa...

jag är den lilla plutten