söndag, december 31, 2006

Summa summarum

Det är här jag borde summera året. Hur det varit och inte varit. Vad jag gjort och inte gjort. Jag har funderat lite fram och tillbaka, men inte ens orkat fundera fram en lista på dom bästa skivorna i år. Jag kom på en typ. Och nåra jag inte hunnit ta itu med. Anna var bäst på skiva. Anna var bäst live. Jag borde åtminstone åstadkomma en lista på vilka konserter jag varit på i år. Sånt är kul att ha kvar.

Året har gått snabbt i alla fall, det kan jag konstatera. Och det har varit ett stressigt år. Ett tungt år. Det började så fint men spårade ur sedan. Det började här där jag sitter nu ungefär. Med en puss på en gosig katt. Den fortsatte med ett långt telefonsamtal. Sedan körde jag bil i snöyra. Sedan sov jag gott och vaknade upp ganska nöjd vill jag minnas. Mycket hade hänt, mycket skulle hända. Både bra och dåligt. Mycket dåligt faktiskt.

Nu lägger jag 2006 till handlingarna. Så gott jag kan. Jag vet att det är ett kämpigt år jag har framför mig. Så mycket som jag inte har en aning om hur det blir. Men 2007 blir bra. Det måste det. Helst skulle jag vilja vinna på triss och åka iväg från allt ett tag. I ett halvvaket tillstånd för någon vecka sedan kom jag på att det var en skitbra idé. Sedan kom jag på att det inte räcker med att köpa en lott för att det ska vara kirrat. Man är så smart när man inte är riktigt vaken.

Inga kommentarer: