torsdag, december 28, 2006

Förfall?

Igår hörde jag Orups nya låt Indiedrottning på radio...och nynnade nästan med! Och det var inte första gången heller, utan snarare andra. Jag gillar inte Orup. Har inte gjort sedan de gamla klassikerna, och inte ens då var jag särskilt förtjust i honom. Stockholmslåten har ju sina fina sidor i och för sig. Men han har gjort så mycket skit och när jag var yngre tyckte jag han såg så läskig ut. Men nu då så tycker jag att den här nya låten är, eh...trallvänlig. Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag tycker det men det är skönt att det inte är en skitstörig låt han klämt ur sig i och för sig. Lite får den mig att tänka på TAWs Du skulle tagit det helt fel. Indietjejstemat alltså. I övrigt ingen somhelst jämförelse mellan varesig artist eller låt, naturligtvis!

I övrigt ska jag uthärda sista jobbdagen imorgon. Det har gått bra såklart, men det har varit slitiga dagar. Jag har inte alls varit motiverad att gå dit och det hela lämnar mig med en smått lobotomerad känsla. Måste få tid till sömn och uppsats nu i helgen om det här ska funka. Jobbet stressar mig bara. Natten innan jag skulle jobba första dagen sov jag knappt en blund utan hade en puls på jag vet inte vad och bara drömde konstiga ångestsaker. Well well... Livet är vackert. ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sandra lilla, du maste skaffa dig ett roligare jobb!

Anonym sa...

Uuh! Han är hemsk.

Anonym sa...

nu är jag hemma. varför är inte du här? nästan alla är borta. jag blir aldrig nöjd.

S. sa...

Men Emelie, jag lobotomerar mig och delar ut bokklubbsutskick, elgigantreklam och försenade julkort med felaktiga adresser. Jag blir här ett tag till faktiskt. På tisdag ska jag klippa mig och på torsdag ska jag på ansiktsbehandling (mais oui!). Men snart så...

S. sa...

Men märk väl att posten endast fick tre dagar av mitt liv den här gången, så nu är det uppsatsen som äger mig igen.

Anonym sa...

jag vet att du ska vara kvar däruppe ett tag, det är bara trist när jag ändå på nåt sätt tror att livet pågår här när jag är någon annanstans. Men jag ska inte klaga. Idag har jag träffat trevlig släkt och ätit god mat och dragit ris och gjort en stoor hög (för jag får inte köra motorsågen, pappa hör extra dåligt när jag försöker föreslå det...)

S. sa...

Jag vet att du vet, och jag förstod faktiskt. :P Blir kvar lite längre än jag ursprungligen täntk bara. Och jag förstår det där med livet någon annanstans... Jag tror inte att det är hos mig riktigt heller. Så kan det iof kännas oavsett var jag är. Vad du än gör, rör inte sågen Alfons!