torsdag, november 02, 2006

Den där snön

Jag har haft ganska svårt med att det har blivit vitt och kallt igen. Mest har blåsten varit jobbig, och halkan. Att ena handbromsen på min cykel frusit underlättade inte direkt heller. Meeen, idag började jag så sakteliga vänja mig vid tanken. Både igår och idag har jag känt lite för tidig julstämning hemma inomhus. Även utomhus har den börjat infinna sig när blåsten givit med sig. Idag for jag runt på stan i flera timmar och letade ny vinterjacka och nya vinterskor. Blev inga sådana inköp, dock några andra (knästrumpor, regnställ, sjal och en väst). På vägen hem började jag försona mig lite mer med vädret, även om jag har en del åsikter om snöröjningstaktiken. Har nu kollat på vädret och självklart ska det bli milt nu. Upp till elva grader till veckan. Jaja, då har jag fått smaka på det nu litegrann och så får jag en chans till liksom. Men först blir det väl slask. Jag hatar slask. Skönt om jag slipper kämpa på snö och is till högstadieskolan till veckan dock.

Inatt drömde jag att jag missade två konserter med Anna Ternheim. Utan att gå in på några detaljer kan jag säga att det var riktigt traumatiskt ett tag. Jag tror det handlar om två saker. Dels att jag läste Linda Skugges Men mest av allt vill jag hångla med nån till sent, dels att jag verkligen längtar till Annas konsert om en vecka. Lääängtar!

Inga kommentarer: