lördag, mars 21, 2009

Slölördag

Våren är på gång och här inne känns det lite ödsligt. Jag har varit så trött och inte riktigt hittat nåt att skriva.

Jag är lite förkyld och väldigt trött. Denna förbannade trötthet! Försöker städa lite men kampen mot dammet känns ganska lönlös. Funderar på att slå på stort och torka golvet i sovrummet. Det är inte bara dammet som känns hopplöst, disken förökar sig via celldelning också. Jag är helt övertygad. Snabbt går det också!

Solen skiner och jag borde pumpa däcken på cykeln. En av universitetets institutioner ligger ju här tvärsöver gatan och det finns en cykelpump i väggen på ett ställe. Synd bara att munstyckena på den varit trasig hur länge somhelst. Det kanske vore bra att fixa en liten manuell pump för emergencies? Cykelaffärerna har ju bara sina kompressorslangar ute när de har öppet.

Jag ska cykla iväg en lite längre sväng senare nämligen. Ska till A. och T. på lite middag. Jag får cykla försiktigt i guppen helt enkelt.

Mer spännande än såhär blir det inte just nu. Jag skulle kunna kommentera hur dumt jag tycker Nyamko Sabunis förslag om att riva höghus i miljonprogramområden är, eller spy lite galla över hur friskolornas utbredning leder till de kommunala skolornas utarmning men jag orkar inte. Jag är trött och har lite snor i huvudet.

Jag lämnar er, kära tappra skara, med en bild på en fin skylt jag såg igår.

Inga kommentarer: