söndag, mars 15, 2009

In my mind

Zelmerlöws låt förföljer mig. Det är faktiskt jobbigt. Så länge jag slipper se honom funkar det ändå ganska bra. Försöker byta ut den mot John MEs Love is my drug. Nu har jag ätit onödig vegburgare och druckit cola och är så trött att jag dör snart. Räddade i alla fall burgaren från att simma bort i cola i cykelkorgen.

I kön på MAX tittade en kille på mig och mitt sällskap, knackade mig på axeln och sa hej. Snäll som jag är svarade jag efter kanske tredje gången. Då säger han. "Äter ni kött?" Ja sa jag, ibland. Jag var förmodligen den enda köttätaren i sällskapet. "Okej!" sa killen och ville inte svara på varför han frågade det. Jag borde ha sagt att jag enbart äter kött och ingenting annat, stenålderskost liksom. Att lite palestinasjalar och stora stickade mössor kan göra folk så fundersamma...

Kvällens bedrift måste jag berätta om. Den står idrotts- och hk-läraren/ju jutsu-bruden och hennes armmuskler för. Hon skulle öppna en vinare, fint rödvin var det också, och korkskruvsjäveln gick av! Hon lyckades alltså bryta av den. Med en skruv till lyckades vi dock få upp flaskan och det var väl för väl det.

Gonatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mm se där, Måns når alla för eller senare!

S. sa...

Ja, vare sig man vill eller inte.