söndag, mars 29, 2009

Jetlag

Tidsomställning inatt och jag kommer med all säkerhet att känna mig lite jetlagad imorrnbitti när det är dags att kliva upp. Idag känner jag mig mest bara snuvad på en timme. Och trött, men det skulle jag nog ha gjort i alla fall.

Började kolla på serien Weeds inatt och klämde två avsnitt och var färdig strax före två, som blev tre. Jag har velat se serien länge och såg ett par avsnitt i julas. Kände direkt att det här gillar jag. Lagom bisarrt, lagom mycket svart humor, lagom mycket samhällskritik och familjen det kretsar kring sticker ut lagom mycket i villaförorten. Jag är lika förtjust nu när jag sett de två första avsnitten. Jag har gjort en paus från Dexter, det bara blev så, och Weeds är kortare avsnitt och kräver mindre tankeverksamhet så det är schyst att varva lite.

Och så tror jag eventuellt att en gnutta inspiration och kreativitet återvände. Om så är fallet är det välkommet.

Inga kommentarer: