lördag, mars 28, 2009

Eldkvarn

Det var en bra spelning som var kul att se! I två timmar och en kvart körde dom på. Mot slutet var jag lite trött och det kom ett gäng låtar jag inte hade sån koll på men jag fick höra en hel del låtar jag känner igen och tycker om. Hängde lite med min kompis först, sen hängde jag själv med en öl ett tag innan jag fick nog av de packade medelålders hardcorefansen och drog mig längre bak i lokalen och hittade min vän igen. Där nere kunde man faktiskt snacka utan att störa nån när låtarna blev för långa. Så jag hade en trevlig kväll!

Det slog mig förut idag att det var ganska exakt två år sen jag var där med samma vän. Vi befann oss då någon annanstans. Var jag befann mig överhuvudtaget hade jag nog inte så bra koll på just då även om jag var påväg upp ur mörkret. Jag insåg också idag att tröjan jag fick efter den spelningen är den tröja jag sover i för tillfället.

Ibland undrar jag om man (jag) nästan söker de där kopplingarna, om mitt sentimentala sinne och mitt goda minne är extra benägna att sy ihop det. Jag såg Eldkvarn och deras stad är ju som bekant det östgötska Peking. Imorgon flyttar en vän, tillika ex, till mig dit. Tar steget från en mindre närbelägen håla, förlåt stad.

Ganska ofta kan jag tänka att saker och ting står lite för stilla, att det är lite för händelselöst. Men tittar jag tillbaka på de senaste åren så har det ju hänt en hel del faktiskt, på ett rent personligt plan om inte annat. Och tiden går liksom. Bara för ett år sedan såg tillvaron annorlunda ut. Fast kanske mest annorlunda ut i jämförelse med hur den såg ut ett år tidigare än hur den ser ut nu. Det var en del nytt på gång där ett tag.

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag har fulla rättigheter att använda motiv från över 250 tavlor =) Danne känner Hasse som äger dom och fick fram en jättebra överenskommelse med royaltypengar och lite sånt. Så jag har haft en jäkla tur för nu har jag ensamrätt på dessa stämplar!

S. sa...

Schyst!