onsdag, mars 25, 2009

Denna onsdag

Jag har ont i huvudet och jag är så trött och less nu. Dessutom hostar jag. Inte orkar jag komma iväg och träna heller. Är jag inte dödstrött så har jag tvättid eller ont i halsen. Och står det mellan att träna eller träffa en kompis över en film, lite vin, lite mat, en kopp kaffe eller så...då är valet lätt. Men jag är i en fruktansvärt dålig fysisk form, värst på över fem år.

Jobbet gör mig trött, vansinnigt trött vissa dagar. Detta trots att jag inte alls har planering att göra i samma utsträckning som förut och jag jobbar inte ens alla dagar. Vissa dagar är de små juvelerna så pratiga och röriga att mitt huvud vill sprängas innan jag går därifrån. Jag har svårt att släppa jobbet när jag kommer hem och jobbsituationen är ju inte jättesäker även om den är okej just nu. Sen är ju resursgrejen faktiskt inte det jag vill eller har utbildat mig för att göra. Det fattas en del bitar som behövs för att jag ska känna mig stimulerad och inspirerad. De dagar jag inte jobbar innebär ju inget klirr i kassan heller.

De sista dagarna har varit sådana då det verkligen känns som att livet pågår någon annanstans lite längre bort. Som om alla ni andra är på ett visst avstånd och pysslar med ert. Och som att mitt liv någonstans när jag inte tittade tog och sprang iväg åt ett annat håll. Jag står ganska stilla.

Inga kommentarer: