söndag, mars 15, 2009

Söndag

Idag har jag ont i halsen, är sjukt trött och fortfarande något bakis. Solen skiner och jag tror våren är påväg. På grund av rädsla för att bli sjuk och det allmänna tillståndet i övrigt känner jag mig tvungen att skippa det kreativa idémöte jag hade inplanerat idag. De andra är nog kreativa så det räcker som tur är.

Ja, igår var jag alltså ute och svängde mina lurviga. Det började med lite vin tillsammans med ett par kollegor och lite till folk. Sen hamnade vi på Katalin för lite öl men när kollega E. ville döda en tjej vid namn Lolita på grund av hennes idiotiska åsikter, kopplade till hennes eget (Lolitas alltså) myndighetsutövande, kände vi att det var dags att gå vidare. Vi kände för att dansa lite och Flustret framstod trots allt som det minst läskiga, minst piffiga och minst köttmarkiga alternativet. Och vi hade riktigt kul.

Våren är påväg nu tror jag och jag blev inspirerad av Em. som städade balkongen idag. Jag ska fixa mig en kopp kaffe, klä på mig lite mer kläder och städa lite på balkongen. Kanske borde ta hand om min cykel lite också.

2 kommentarer:

Matt sa...

Man får inte döda någon på grund av dess åsikter. Det anses väldigt fult.

S. sa...

Nä men man får vilja göra det.