lördag, maj 03, 2008

Sånt som händer

Sara och jag skulle på konsert igår. Timo Räisänen. Innan gick vi och käkade lite nachos på nation. Alltid trevligt liksom. En öl är ju trevligt också. Två öl är också trevligt. Sen såg vi Timo som var skitbra. Vin är också fint. Ett glas, två glas... I toakön sprang jag på min vän Krirri som jag inte sett på två år. Jag och Sara var i fin form och ville inte riktigt gå hem. Varför inte gå på gayklubb? Ringde Prospektet för att höra var dom egentligen höll till nuförtiden. Han verkade rätt busy. Vi gled dit. Och tänk, dom hade öl även där! Flera stycken hade dom. Klubben ifråga var lika lite värd pengarna som förra året, men den gången fick jag ändå tillbaka för mycket växel i baren. Det fick jag inte nu... Vi hade skitkul! Sällskap fick jag med mig hem också, höhö.

Nu har jag ätit Falu rågrut med smör och dillkaviar och känner att livet eventuellt är påväg att återvända till min kropp som konstaterar att den inte är nitton och inte ens tjugofem längre. En dusch kanske vore en idé? Ska ju på konsert ikväll igen... Fast först lite middag. Och typ ett glas vin, för det är ju trevligt...

Imorrn ska jag jobba en massa här hemma. Och resten av månaden ska jag leva på krossade tomater, tonfisk, potatis och rotfrukter typ. Linssoppa.

Ångest ångest är min arvedel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Personligen tycker jag att det är coolt att supa upp sina pengar en vecka efter löning :P

S. sa...

Ja i och för sig, när du säger det så...