torsdag, maj 22, 2008

Timing is everything

"Vet du vad du har Hedlund?"

Är det så, att tajming är allt?

Men jag då, som är tidsoptimist (och ständigt jobbar på det)?

En vän sa till mig igår att jag var som henne, att det är "rakt in i kaklet med hull och hår" (förövrigt tjusig kombo av två liknelser, varav den ena får mig att tänka på läskiga dokumentärer där dom plockat ut nån hårboll i form av outvecklad tvilling ur nåns arsle eller liknande) med mig precis som med henne. Men jag är ju så seg i starten. Eller är jag det? Jag var aldrig bra på 60 meter på skolgympan. Jag var i och för sig varken bra på sprint eller långdistansgrejer. Jag undrar om jag springer lite ryckigt och knyckigt och sen går fram till kaklet, tittar på det och sen dunkar huvudet rakt in. Utan större ansats liksom.

Det har faktiskt hänt förut, när jag hade mindre säng och så och sov närmre väggen, att jag vaknade av att jag slog pannan i väggen. Inte att rekommendera.

Inga kommentarer: