söndag, maj 11, 2008

Utför

Det går utför... Saker jag borde kolla upp hos en läkare:

- Mitt högeröga. Dammigt trådigt jox rör sig med viss fördröjning i synfältet, speciellt när det är ljust. Malla säger att hon har glaskroppsavlossning och beskriver det. Känns väldigt bekant så jag googlar. Det drabbar mest medelålders, panschisar och närsynta. Jag är inte nåt utav det. Om jag inte gått och blivit närsynt då också. I och för sig har jag tänkt ett tag att jag ser sämre så.

- Min hud. Dom där utslagen dårå. Som jag nu självdiagnosticerat lite.

- Mina öron/hörsel. När jag ändå håller på... Lite tinnitus sen ett gäng år tillbaka. Inget man kan göra nåt åt i och för sig men det kanske vore schyst att kolla hörseln igen. För nåra år sen var den bra men nu verkar ju kroppen säcka ihop när den närmar sig trettio.

Nu ska jag åka och köpa värktabletter och en trädgårdsspade. (Jag HAR nog blivit panschis.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag är inte heller panschis, närsynt eller medelålder! Jag var ju bara 18 när jag upptäckte det. Var till ögonläkaren för ett par år sedan där dom sa att det finns inget att göra åt det så länge inte hela skiten ramlar ner...dom förklarade det som att man drar ner en rullgardin. antingen så fastnar den halvvägs någonstans eller så åker den ner helt. Trevligt... Jag tror jag satt på sjukan i 3 timmar. Dom skulle droppa gult klet i ögat, bedöva det och vidg pupillen Mysigt värre. Sen skulle jag köra bil hem...ögonen var helt vidgade och klockan var 14 och solen sken som fan. Det enda dom sa var att "ja tyvärr kan vi inte göra något...än... Kuuul...

S. sa...

Nä så det kändes "bra" att höra det från dig faktiskt men när jag googlade och läste på lite så stod det liksom knappt nåt om unga. Läste det om rullgardinen också och så illa är det tack och lov inte. Stod också nåt om att prickarna/strecken/whatever kan blekna också så det är väl det man får hoppas på och att det inte kommer så många nya. Men jag ska ta och kontakta en läkare...