lördag, maj 31, 2008

Snorvarmt

Det är snorvarmt ute och jag har svart långklänning och torkar tvätt på balkongen. Jag lyssnar på Kapten röd och äter wok från igår. Jag ska strax leta reda på nåt att ha på mig, svart kjol och rött linne perhaps, och dra mot hufvudstaden för fest hos Limpan i fvåningen. Det är sista chansen att fira att Limpan är tjugonånting. Detta firas bland annat med numera traditionsenlig flytande buffé. Det brukar sluta bra. Jag har dock som ambition att ta sista tåget hem och att inte vara vrålbakis imorgon. Jag måste nämligen jobba. Hade tänkt göra det lite igår också men jag skippade det till förmån för lite rödtjut på balkongen med The artist formerly known as Prospektet. Och ärligt talat, hur kul är det att komma hem från jobbet bara för att sätta sig och jobba? Lika bra att lägga jobbångesten till bakisångesten imorrn och göra två flugor på smällen.

Gotta go! Ha en skön lögardag!

Eder S.

Inga kommentarer: